Friday, September 23, 2011

rumah terbuka BOMBB 22 Sep 11

Assalamualaikum semua,

pada hari rabu lepas berlangsung rumah terbuka di rumah saudara Kamaruddin Leong iaitu salah seorang dari ahli BOMBB, ( Brotherhood of Masjid Bayan Baru ). Rumah terbuka ini turut mengundang ahli usrah GBS untuk hadir.
antara GBS dan BOMMB yang hadir

Meraikan dan diraikan saudara baru Danish

Alhamdulillah didalam majlis ini juga, saudara Danish yang baru memeluk agama Islam juga diraikan oleh tetamu yang datang. InsyaAllah perkenalan ini dapat membantu menguatkan lagi pengetahuan saudara Danish tentang kehidupan baru sebagai seorang islam.

Pada masa yang sama, tetamu sebenarnya diraikan oleh saudara Danish kerana beliau menyediakan juadah makan malam. Antara juadah istimewa disediakan ialah sup ayam herba ala cina. Antara bahan didalam sup ialah herba herba cina dan juga ubi teratai.

Islam agama yang lengkap

Islam adalah satu agama yang lengkap atau syumul. Kesyumulan islam ini adalah kerana islam menyediakan panduan untuk setiap aspek kehidupan manusia seperti cara menjalankan kehidupan, bekerja dan berkeluarga. Islam meletakkan matlamat yang jelas tentang kehidupan.

Kehidupan kita di alam ini tidak lain sebagai hamba dan untuk beribadat kepada Allah. Rasulullah dan sahabat menjadi contoh teladan untuk kita ikuti.

Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu ugama kamu, dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu, dan Aku telah redakan Islam itu menjadi ugama untuk kamu
( Almaidah ayat 5 )


Terima kasih semua
Terima kasih pada keluarga Kamaruddin kerana mengadakan rumah terbuka. InsyaAllah majlis ini dapat menambahkan lagi kemesraan dalam usrah.

brother brother kita :)

alhamdulillah makanan sedap betul :)


pautan:
http://www.iium.edu.my/deed/quran/malay/

1 comment:

Unknown said...

boleh la nnti kita plan open-hse Belia pla..

mabruk pada brother2 kita..