Thursday, May 10, 2012

jaulah ke pesta buku kuala lumpur

Assalamualaikum buat semua GBSian,

Alhamdulillah baru baru ini GBSian sempat singgah ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur yang berlangsung di PWTC. Kunjungan ini hanyalah satu kunjungan ringkas disebabkan ada tugasan di Kuala Lumpur.

Kami sampai pada waktu petang kira kira jam 6 petang. Orang ramai penuh sesak didalam kawasan pameran kerana hujung minggu ini adalah hujung minggu terakhir pesta buku kali ini.

akhi Shahidan meneliti senarai buku yang ada

Antara gerai yang menarik untuk di kunjungi adalah gerai gerai pengeluar buku yang besar seperti PTS, Read Network, Galeri Ilmu, dan DBP. DBP menawarkan potongan sebanyak 90 peratus bagi buku buku yang lama. Namun, kandungan kandungan buku tersebut adalah bermutu.

deretan gerai yang ada, akhi Azhar menuju ke gerai gerai buku

Setelah selesai melawat pesta buku, GBSian singgah di Masjid Jamek untuk solat maghrib dan isya. Disamping itu dapatlah kami berehat kerana agak jauh perjalanan kali ini. Alhamdulillah perancangan untuk balik dengan keretapi tercapai apabila kami dapat menempah tiket balik menggunakan keretapi jam 11.00 malam.

suasana tenang di ruang legar masjid Jamek


InsyaAllah lain kali peluang untuk melawat pesta buku tidak akan dilepaskan. Kita hendaklah meluaskan bahan bacaan kita. Disamping itu jangan lupa membanyakkan masa membaca dan menghayati kandungan kitab Al Quran.


Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk),
(Al-'Alaq 96:1)


Pautan:
http://www.surah.my/96

No comments: