Friday, June 8, 2012

riadah GBS

Assalamualaikum buat semua GBSian,

Alhamdulillah bulan ini adalah bulan yang sibuk bagi GBS, banyak aktiviti yang berjalan. Antaranya ialah menjalankan usaha usaha dakwah kepada rakan rakan GBS.

Riadah: Panjat Bukit Jambul

Alhamdulillah, akhirnya sampai juga kami ke puncak selepas berjalan selama 45 minit




Antara aktiviti riadah yang boleh dilakukan bersama ialah aktiviti panjat bukit. Riadah sesuai dilakukan diwaktu pagi atau petang. Selepas riadah ini, bolehlah bersarapan bersama sama. Contoh tempat sarapan yang menarik di Pulau Pinang ialah Pasar Taman Tun Sardon, Gelugor. Pelbagai jenis makanan terdapat disana dari kuih, bihun sup dan nasi.

InsyaAllah aktiviti bersama ini akan merapatkan ukhuwwah dan memberi masa untuk berbincang mengenai isu semasa dan perkara perkara berkaitan tarbiah atau pembanngunan diri.

Berusaha untuk memperbaiki tahap kesihatan

Kesihatan adalah satu nikmat anugerah daripada Allah. Sistem badan kita dapat mempunyai kerintangan terhadap penyakit jika dijaga dengan baik. Jadi hendaklah kita menjaga supaya kita dapat menggunakannya untuk kepentingan agama. Manalah tahu, kita dipanggil untuk menggunakan tenaga fizikal kita untuk berada di saf saf pertama sesuatu perjuangan.

“Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap sedia (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung”. (Ali Imraan : 200)


pautan:
http://www.lamankongsi.com/2011/12/al-quran-menjawab-keluhan-manusia.html

No comments: