Wednesday, July 23, 2014

jom menyumbang untuk Gaza

Didalam keadaan sekarang bumi Gaza di serang lagi. Serangan masih lagi berterusan oleh regim zions sehingga ke saat ini. Kebanyakan mangsa terdiri daripada orang awam termasuk kanak kanak yang tidak berdosa.

Rumah rumah di bom dengan menggunakan pesawat. Hospital dan tempat awam turut di bom dengan tujuan untuk melumpuhkan kemudahan awam. Namun, semangat juang rakyat Palestin tetap utuh demi mempertahankan tanah air tercinta. Mereka mengharapkan doa dan bantuan daripada saudara saudara mereka diluar sana.

Untuk itu, hendaklah kita cuba untuk membantu sedaya upaya yang boleh. Diantaranya dengan menghulurkan wang derma kepada Aqsa Syarif yang giat membantu saudara saudara Islam yang tertindas.




Akaun sumbangan Aqsa Syarif ialah:

Maybank Islamic | 551575-004299
Bank Islam | 1209-20100-34904

Sesungguhnya kekejaman disana adalah satu ujian bagi semua. Kita di Malaysia uji Allah samaada kita prihatin terhadap penderitaan saudara kita disana. Kita akan bertemu dengan Maha Pencipta Allah dan menjawab dihadapanNya nanti.

Oleh itu, teruskan menyumbang, kerana antara tanda aras taqwa ialah prihatin terhadap nasib saudaranya. Begitulah kekuatan ukhuwwah saudara seagama, tidak akan merasa senang dengan kekejaman yang diperlakukan terhadap saudara saudara seagama.

Semoga kita merenung maksud ayat ayat dibawah:

Kamu tidak sekali-kali akan dapat mencapai (hakikat) kebajikan dan kebaktian (yang sempurna) sebelum kamu dermakan sebahagian dari apa yang kamu sayangi. Dan sesuatu apa jua yang kamu dermakan maka sesungguhnya Allah mengetahuinya.
(A-li'Imraan 3:92)

Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki;
(A-li'Imraan 3:169)

No comments: