Thursday, February 19, 2009

Usroh 18 Feb


Pengisian Tazkiroh: CINTA


Pada 14 Februari lalu, ramai yang tersasar menyambut Hari Valentine kononnya menyemarakkan cinta. Tapi mereka tertipu dengan tipuan syaiton di balik bayangan cinta.....


1) Orang yang kemaruk cinta selalu ingat pada orang yg dicintai, setiap detik setiap masa ingat pada kekasihnya, selalu kata yg baik2 saja, selalu puji kekasihnya.

>> Hamba yang mencintai Allah selalu ingat Allah pada setiap masa, selalu memuji Allah dengan berzikir.

2) Sang pencinta akan memuja memuji kekasihnya dengan mengalunkan nyanyian lagu cinta dengan menghafaz lirik-lirik lagu cinta pada warkah surat-surat cintanya.

>> Hamba yg cinta pada Robb nya, akan memuji Allah dengan mengalunkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quranul Karim dengan menghafaz ayat quran.


3) Manusia yg bercinta akan sentiasa tertunggu-tunggu panggilan telefon dari kekasihnya, jika boleh mahu di angkat pada panggilan yang pertama. Tidak mahu ada misscall. Mahu bercakap selama mungkin dengan kekasihnya.

>> Hamba yang mencintai Allah akan sentiasa menunggu panggilan Azan bagi bercakap dengan Allah melalui solatnya, kalau boleh tidak mahu tertinggal takbir pertama dan mahu solat di awal waktu.


Cintakan bunga, bungakan layu...

Cintakan manusia, manusiakan mati..

Cintai Allah, cinta abadi.........

No comments: