Monday, December 6, 2010

bowling ukhuwwah 1 Disember 2010

Assalamualaikum buat semua pembaca usrah GBS,

Alhamdulillah satu sesi permainan bowling telah diadakan di Bukit Jambul, ini adalah sebahagian daripada aktiviti usrah. Permainan bowling kali ini juga adalah sebagai persediaan untuk ke perlawanan bowling antara usrah yang akan berlangsung selasa minggu depan.

Permainanan diadakan sebanyak dua pusingan, dengan setiap kumpulan mempunyai lebih kurang 4 orang pemain. Antara ahli yang hadir kali ini ialah Saaban, Naqib Yusni, Hafiz, Iqbal, Khairil, Mujahid, Saiful, Zulfahmi, Amirullah, Syahid dan Hadi.


Tazkirah ukhuwwah

tazkirah sebelum permainan oleh akhi Khairil


Sebelum permainan bermula, akhi Khairil menyampaikan tazkirah kepada warga usrah yang hadir. Antara isi pengisian tazkirah ialah usaha usaha merapatkan ukhuwwah haruslah lebih disemarakkan lagi. Ini kerana satu usaha dakwah tidak akan berjaya jika tidak ada hubungan ukhuwwah yang mantap. Ukhuwwah yang hendak dibina supaya usaha da'wah adalahseperti satu bangunan yang kukuh. InsyaAllah sama sama kita tingkatkan usaha meningkatkan lagi ukhuwwah antara ahli usrah.

Akhi Khairil juga mengingatkan kita tentang persaudaraan Islam dengan saudara kita di Palestin.

Renungan ayat surah al hujurat

[10]
Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.

Gambar gambar ketika permainan

GBSian "candid"


GBSian ceria semasa permainan

Keputusan Perlawanan

Keputusan perlawanan menyaksikan setiap kumpulan berjaya mendapat lebih 300 mata dalam pusingan kedua. Kumpulan gandingan ayah dan anak iaitu akhi Yusni dan Mujahid berjaya mendapat markah terkumpul tertinggi. Syabas dan tahniah diucapkan kepada gandingan yang mantap ini.

masing masing melihat mata akhir perlawan 

Kumpulan gandingan akhi Yusni dan Mujahid serta akhi Zulfahmi mendapat markah tertinggi

InsyaAllah jumpa lagi dalam laporan aktiviti bowling usrah gabungan pula.

pautan:

http://www.alquran-melayu.com/49-al-hujurat/

No comments: