Thursday, June 9, 2011

aktiviti sebulan usrah, Mei dan awal Jun 2011

Assalamualaikum buat semua pembaca usrah GBS,

Alhamdulillah aktiviti aktiviti usrah dijalankan untuk memantapkan tarbiah dan merapatkan ukhuwwah,

antara aktiviti yang berjalan,

BBQ Usrah 25 Mei 2011

BBQ usrah diadakan di pesisiran pantai Jerejak Pulau Pinang. Alhamdulillah cuaca pada malam tersebut baik dan aktiviti BBQ dijalankan dengan baik. Imran menyediakan tempat BBQ. Ayam perap menjadi menu malam ini disamping bihun goreng oleh Azam, buah buahan oleh Azlan dan Faizal.

GBsian berkumpul di Pantai Jerejak yang mendamaikan

terimakasih buat GBSian yang ditugaskan memasak BBQ 

Alhamdulillah GBSian menjamu selera disamping merapatkan ukhuwwah

Ma'thurat dan tazkirah juga dijalankan sebelum semua yang hadir menjamu selera. Moga ukhuwwah semakin mantap disamping penekanan terhadap tarbiah.

Syahadatul Haq, melaksanakan hak hak syahadah



Didalam tazkirah yang disampaikan akhi Yusni, kupasan mengenai makna syahadah yang kita sebagai islam menyebutnya untuk menyaksikan diri kita beriman kepada Allah dan Rasul.

Untuk itu, keperluan untuk kita melaksanakan tuntutan syahadah iaitu melaksanakan perkara yang disuruh Allah dan meninggalkan apa yang dilarang. Disamping itu, kita juga perlu melaksanakan da'wah untuk menyampaikan risalah risalah yang disampaikan kepada kita melalui utusan Allah yang terakhir iaitu Nabi Muhammad, Selawat dan Salam ke atas Baginda. Perlakuan dan amalan seharian kita sepatutnya membenarkan apa yang diucapkan dalam syahadah kita.


Bowling usrah 1 Jun 2011

Bowling usrah juga berjaya dijalan di Bukit Jambul BJ. Tempahan diuruskan oleh saudara Hafiz. Alhamdulillah ramai GBS yang turun untuk mengasah kembali bakat bermain bowling dikalangan GBSian :)

Pautan:
http://www.pelima.com.my/media/poster_ikrar_diriku_dua_kalimah_syahadah

2 comments:

Unknown said...

fuh, aktif juga ya group GBS ni..bleyh folo..

visimindaku said...

Syabas. usaha sdr semua amat memberi manfaat di samping mengeratkan ukhuwah.