Friday, May 31, 2013

seruan global march to jerusalem tiba lagi, ayuh

Assalamualaikum buat semua GBSian,

Alhamdulillah kempen kesedaran Global March to Jerusalem (GMJ) tiba lagi. Kali ini dataran kemerdekaan shah alam dipilih. Jangan lepaskan peluang untuk menunjukkan sokongan kita.

Jumaat, 7 Jun 2013, Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Bagi yang jauh dari kota raya boleh mengambil cuti untuk turut sama mengikuti GMJ ini. InsyaAllah banyak kesedaran yang kita akan dapat daripada program sebegini. Disamping itu kutipan dana yang dilakukan akan membantu pembangunan dan kempen kesedaran.



Al Aqsa sebagai simbol keamanan.

Sesungguhnya kota Al Aqsa adalah kota keamanan. Mari bersama mengembalikan hak kota ini sebagaimana yang dilakukan saidina Umar dan juga Sallehuddin Al Ayubi. Ramai lagi rakyat palestin dan umat islam disana  pada masa dahulu dan sekarang yang telah mempertahankan kesucian kota ini dengan wang, masa dan air mata.

Jangan sia siakan perjuangan ini, malah kita dituntut menyertainya dengan kemampuan yang ada. Regim zionis akan hancur juga. Namun, ia tidak akan berlaku begitu sahaja tanpa perjuangan yang gigih. Siapa lagi yang akan menghulurkan tangan kalau bukan kita sendiri.

Maha Suci Allah yang telah menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjid Al-Haraam (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Al-Israa' 17:1)

No comments: